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E-invoice prices of services vary dramatically
Tuesday, 13/10/2009 at 12:30 pm

Company may shell out the electronic invoicing services, even ten times the price depending on who uses the services offered.
This is reflected in the report of Europes Enterprises, which also services the contents are significant differences. Some of the electronic invoicing service providers will charge up, monthly, and by invoice payments, part of only one of these. The survey included eight electronic invoicing operators and eight banks. Costs were calculated for two example of the company, one of which is sent monthly around 10 000, a second less than 100. A lot of bills to send the company a monthly costs ranging from EUR 505 -5 676 fork, with less than 100 decrease the sending of between EUR 21 -356. Prices varied dramatically, particularly between different operators, but also the banks were marked differences in pricing. That's the survey from a business newspaper-portal with over 560 000 unique visitors weekly.

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The european einvoice expert group says (03/2010):
Today's confusing market communication
It is fair to say that communication about e-invoicing could be improved and typically problems are as follows:
• Hundreds of providers with various products and service models send very different market messages   with the result that potential customers are often confused.
• Too much (legal) disclaimer information is often directly attached to electronic invoices and related documentation resulting in negative reactions by potential users.
• Some consultants, legal and tax advisers, and solution providers may intentionally or unintentionally create a fear factor especially regarding tax compliance when selling their services.
• Interested persons/organisations often part of 'the closed circle of specialists' communicate a bewildering range of technical information (relating to standards, security, technology, legal aspects etc.) rather than delivering end-user friendly messages.
• Messages are often not tailored to the immediate target audience using appropriate language.

 

Bruno Koch(Billentis) says in european market report 2009:
Interoperability among different consolidators

Roaming between international platforms is practised between roughly 25 operators from 400.
In the mobile phone area we have many operators in a domestic market which are connected to each other in the local market and with most others abroad. For electronic invoicing we can see a similar market development, but slower and with much higher heterogeneity regarding legal constraints, invoice contents etc. Although there is not a single standard for exchanging E-Invoices across the various networks, more and more consolidator platforms are linked together for building inter-operable networks with a broad range. Domestic roaming of E-Invoices is already quite popular in Nordic countries, Belgium and Switzerland. A project is also in progress in the Netherlands.

 

German University of Regensburg says 04/2010:
Herstellung von echter Interoperabilität mit offenen Netzwerkkonzepten

 

Bei Netzwerken und netzwerkbasierten Lösungen sollte angeregt werden, offene Konzepte und standardisierte Schnittstellen zu übernehmen.
Dadurch wird es einfacher und kostengünstiger, sich mit einem Dienst zu verbinden, alle Geschäftspartner in ganz Europa leicht zu erreichen und bei Bedarf den Dienstleistungs- oder Lösungsanbieter zu wechseln. Es ist wichtig, den langsamen und uneinheitlichen Fortschritt bei der Übernahme der elektronischen Rechnungsabwicklung zu vermeiden, da dies zwangsläufig zur Fragmentierung führen wird. Unternehmen sind dann gezwungen, partnerspezifische Werkzeuge und Standards zu nutzen, wodurch die Übernahme von offenen und allgemeinen Lösungen verlangsamt wird.

 

Jürgen Heinze (levvel, Consulting as a Service) says:
Keine Alternative am Markt. Entweder zentrales Mammutprojekt oder Fragmentierung durch die Hintertüren.

Von allen Seiten strömen Dienstleister in den riesigen Markt, papierbasierte Prozesse abzuschaffen. Selbst die deutsche Post wittert hier Potential. Die Frage, die sich stellt ist, wie gehen die Unternehmen damit um.
Vor allem große, dezentrale Organisationen steht eine sogenannte Fragmentierung bevor. Die schlechteste aller Lösungen ist ein zentrales Mammutprojekt, alle unter einen Vertrag zu bringen. Weil den Geschäftspartnern im Prozess zusätzliche Arbeitschritte entstehen, empfehlen die Anbieter die Akzeptanz mit Druck zu erhöhen.
Wir sind vorbereitend auch der Frage nachgegangen, wie sich Rollout und Betrieb darstellt. Hier mussten wir leider feststellen, dass am Markt keine wirklich empfehlenswerten Lösungsmodelle zu finden sind. Daraufhin haben wir ein Tool entworfen, das den Rollout und Betrieb einfach bedienbar und die Fragmentierung leicht kontrollierbar macht. Weil es die Dienstleister zur echten Interoperabilität zwingt, kann jeder Geschäftspartner seinen eigenen Dienstleister mitbringen. Es entstehen keine zusätzlichen Arbeitsschritte und sorgt so für Akzeptanz bei allen Beteiligten.

 

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